SEKU – Killgruppen

KILLGRUPPEN - "Eugenias bröder"

Eugenias Bröder är en gemenskap för unga katolska män som strävar efter att fördjupa sin relation med Gud, sin tro och skapa starka band med andra unga katolska män. Varje träff är noggrant planerad med ett speciellt tema för dagen för att förena det andliga och givande. Vi inleder vanligtvis med en social aktivitet, såsom fotboll, kampsport, eller roliga lekar, för att lära känna varandra bättre och skapa en gemenskap. 

Efter den sociala aktiviteten fördjupar vi oss i ämnen som rör unga katolska män. Dessa teman kan inkludera katolsk manlighet, hur man motstår frestelser, betydelsen av bön och psykisk hälsa, samt katolsk dejting, bland annat. Vi håller intressanta föredrag och har givande diskussioner som hjälper oss att utforska och förstå dessa ämnen och vår tro bättre.

Efter avslutade diskussioner samlas vi för en gemensam bön i kyrkan, en stund av stillhet och bön där vi kan närma oss Gud och reflektera över våra upplevelser under träffen. De som önskar kan sedan fortsätta att umgås och dela sina tankar och erfarenheter i ungdomsrummet.

Schema för killträffar

Schemat för våra killträffar ser ut enligt följande:

● 11:00 – Högmässa
● 12:20 – Fika och mingel
● 13:00 – Dagens sociala program
● 14:00 – Dagens andliga program & bön
● 15:30 – Fritt umgänge

Eugenias Bröder träffas en gång i månaden och är öppna för unga män i åldern 16 till 28 år. Om du inte är katolik men är intresserad av denna katolska gemenskap är du också hjärtligt välkommen. Träffarna är kostnadsfria om inget annat anges i affischen för träffen, och du kan anmäla dig till killgruppen när som helst under terminen. Du är välkommen att delta precis som du är och uppleva meningsfull gemenskap med andra unga katolska män där din tro kan fördjupas.

VÅRENS TRÄFFAR

Fastan och bible study

Vi välkomnar alla killar till vårens första träff där vi kommer att fördjupa oss i fastan genom en föreläsning och bibelstudier. Denna träff är en bra möjlighet till att lära oss mer om vår tro och hur det är att fasta som katolik. Dessutom är detta ett bra sätt att förbereda sig inför påsken helgen efter. Vi hoppas att kunna se så många som möjligt av er på plats. Må Gud välsigna er alla!

(Matteus 6:17-18) “Nej, när du fastar, smörj in ditt hår och tvätta ditt ansikte, så att inte människorna ser att du fastar, utan bara din fader i det fördolda. Då skall din fader, som ser i det fördolda, belöna dig.”
24 Mars

Lekar och aktiviteter

På denna träff kommer vi att ägna oss åt olika lekar och aktiviteter, samt ha bible studies. Vi kommer bland annat spela maffia och andra klassiska SEKU-lekar. Vi kommer också att studera de heliga skrifterna för att vi ska komma närmare Gud. Vi hoppas kunna träffa många ungdomar på denna träff. Må Gud välsigna er alla!

(Första Korinthierbrevet 10:31) “Om ni äter eller dricker eller vad ni än gör, så gör allt till Guds ära.”




28 April

Fotboll och grill

Alla killar är välkomna till denna fotbolls träff. Vi kommer förhoppningsvis spela en fotbollsmatch mot en annan kyrka, för att ha chansen att träffa andra ungdomar i vår tro. Under träffen kommer vi att grilla god mat, och möjligtvis ha en föreläsning om ekumenik. Detta är ett bra tillfälle att träffa nya ungdomar med samma tro och spela fotboll med dem. Må Gud välsigna er alla!

(Jesaja 41:10) “Var inte rädd, jag är med dig. Ängslas inte, jag är din Gud. Jag ger dig styrka och hjälper dig, stöder och räddar dig med min hand.”

26 Maj

Kontaktperson

Deban Ailai

Sammankallande för Kill-Utskott
076-914 5 84

Arrangör

Kill-utskottet




Ge en gåva och gör skillnad!
 kr. 
Personlig Information

Kreditskortsinformation
Detta är en säker SSL-krypterad betalning.

Faktureringsuppgifter

Donationstotal: 100 kr.